0
registrerede
15
gæster og
211
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Uvished
|
Hej Apiqoros (Epikur?).
Du skriver:Det er naturligvis ikke undgået min opmærksomhed at du på intet tidspunkt har forholdt dig til det, jeg har skrevet men har hygget dig med dit leksikon. Det er jo ikke sandt! Jeg har da i højeste grad forholdt mig til dit udsagn om universets begyndelse/tilblivelse/skabelse (kald det hvad du vil):
Jeg følger de forskellige naturvidenskabelige teorier med interesse. og jeg har gentagne gange spurgt dig om, hvad det er for teorier, men du har ikke svaret!
Mon ikke det skyldes, at du ikke har noget svar - af den enkle grund, at sådanne naturvidenskabelige teorier simpelthen ikke eksisterer! Jeg har i hvert fald aldrig set nogle - og det har du nok heller ikke, siden du - trods gentagne opfordringer - ikke peger på én eneste.
Det er jo ganske væsentligt, vil jeg mene, at hvad jeg opfatter som selvsikre og aggressive ateister kasserer al religiøsitet (hvad jeg godt kan følger jer i) men selv er totalt på bar bund - ikke har nogen som helst forklaring - om verdens begyndelse/tilblivelse/skabelse - og ikke vil indrømme det!
Det er netop derfor, jeg ikke er ateist, men må nøjes med det mere ydmygende: at være agnostiker 
Arne
|
|
|
|