1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
|
Morn’ hr. lægprædikant..
Hvad jeg sir er egentlig bare, at du problematiserer verden ind i dit mystifistiske ”verdensbillede”, og at du slet ingen grund kan angive for dette, andet end dit i øvrigt misforståede åndsbegreb, som du jo bare har fyldt til randen med religiøs mystik og derfor har mistet enhver forklaringsevne, hvorfor der hverken er logik i, eller mening med dine spørgsmål såvel som dit mystifistiske verdensbillede, som i bund og grund bare er endt i meningsløst sludder ;)
Men hvis du på et tidspunkt er villig til og tør udfordre din mystik, ka’ du jo læse Thomas Wentzers introduktion til Væren & Tid, hvori også Sartres forståelse og frihedsbegreb får en tur i vaskemaskinen [ISBN 978 87 7129 656 3]. Ref. skyldes kun, at du altid vræler om ”væren”, men ikke ka’ forklare hvad du taler om.
Sproget drejer sig altså ikke bare om at forvrøvle alt man kommer i nærheden af, for derefter at kæle liv i våset med sin fantasi. Der findes altså andet at bruge sproget og særlig debatter til Arne. Jeg mener du i den grad ku nyde godt af lidt mere fornuft i dine betragtninger, som jeg mener kun er forankret i religiøs mystik ;)
mvh Simon
|
|
|
|