0
registrerede
10
gæster og
184
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
|
Ohøj hr. lægprædikant..
”men det var jo ikke mig, der vovede at udtale mig om "sandheden"…”
- At indskrive tanker på en debat, for dernæst at fraskrive sig meningsindholdet, samtidig med at man ikke betvivler det, er det kun dig som våseriets prædikant, der ka’ finde på: Forsøger du at belyse dine idéer gennem andres, gør du dermed deres til dine, medmindre du forklarer divergensen! Men du ka’ jo ikke forklare dig, menigheden forbyder det vel; ja din hellige ”væren” dér, må vel ses lidt i lyset af Kerub-Arne på hemmelig debatmission, velsagtens? ;)
Medmindre vi taler om værdisynet i din overtro, er det meningsløst at sætte ordet sandhed i gåseøjne: sande udsagn hæver sig påviseligt opover de usande, ved deres blotte egenskab til at ku’ være sande udsagn, en uomtvistelig sandhed. Lidt som: Arne eksisterer, men som en konsekvens af hans biologiske egenskaber, ikke som konsekvensen af hans/andres ophøjede tanker derom – der ligeledes viser noget om sandheden.
Derfor ka’ du jo godt lege med tanken om naturen som din himmelnisses kreation. Men jeg synes nu alligevel du sku’ spørge (den i øvrigt herlige) Verner på KD’s jesusdebat om lån af et stk. ufo, og selvfølgelig for ved selvsyn at titte lidt på dit tankeindhold, sådan lidt i perspektiv, forstås, men selvfølgelig også fordi logik og sund fornuft overhovedet ingen nytte har for dig. Og så ku’ du jo rapportere efter sommerferien – men giv agt, at ikke også du falder fra ”humlen” ned! ;))
mvh Simon
|
|
|
|