1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online.
Key:Admin,
Global Mod,
Mod
Kladde
Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
Jeg skrev:
Citat:
Det betyder jo også, at vi intet kan udelukke på forhånd - indenfor det enorme område af altings væren, som vi intet ved om
Simon citerer mig sådan:
Citat:
”Det betyder jo også, at vi intet kan udelukke på forhånd - indenfor det enorme område af altings væren.”
Og han fortsætter:
Citat:
- Du forstår det virkelig ikke: du har ingen grunde til at indføre noget usandsynligt, både indenfor og udenfor dit oplevelsesrum – men det lader sig åbenbart slet ikke forstå, tilmed af én der er så interesseret i videnskaber..;)
For det første forfalsker Simon mine ord ved at udelukke "som vi intet ved om", og for det andet så pådutter han mig, at jeg vil "indføre noget usandsynligt" - hvad jeg jo bestemt ikke vil - og ej heller gør
Hvordan i alverden kan Simon vide, hvad der er sandsynligt og hvad der er usandsynligt i det "hav af uvidenhed", vi befinder os i?
Eksempel: TV kanalen Discovery Science havde nylig en længere udsendelse om universets tilbliven med mange udtalelser af førende kosmologer, og et tilbagevendende spørgsmål var: Hvordan kan universet opstå af intet?
Mon Simon kan fortælle os dummernikker, hvad der her er sandsynligt, og hvad der her er usandsynligt?
Arne
P.S.: Hvad det egentlig er, der får Simon til at bruge så mange kræfter på at nedgøre, at jeg peger på vi menneskers hjælpeløse uvidenhed, det kan jeg jo ikke gætte. Mon det er ubehag ved at se vores uvidenhed i øjnene? A.