0
registrerede
10
gæster og
184
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
|
Hej Simon. Du nærmer dig stærkt at have skrevet 2000 indlæg her på Trosfrihed.dk.
En meget stor del af dine indlæg har handlet om din kritik af andres indlæg - som nu også dit sidste hér, der vel slår din hidtidige rekord i svinskhed ("vås" - "selvhøjtidelig" - "forurettet" - "gammelklog" - "hoppende i bleen" - "projicerende" - osv.).
Mange andre af dine indlæg har været digte, du citerede.
Ingen af dine indlæg har imidlertid været dine egne selvstændige meninger om tilværelsen. Og når jeg - igen og igen - spø'r dig, hvorfor du hér "spiller med fordækte kort", bli'r du mere og mere skinger i din tilsvining af spørgeren, mens du fortsat selv "putter dig"
Nu har du så - nok til lejligheden - opfundet et krav om, at jeg skal "påtage mig ansvaret for mine meninger" - endda her på Trosfrihed.dk, hvor der, mig bekendt, både er trosfrihed og meningsfrihed 
Min holdning til - og oplevelse af - tilværelsen er jo, at det værende - verden, universet (som jeg jo er en del af) er et ufatteligt og vidunderligt mysterium, som - om end både behageligt og ubehageligt - fylder mig med lykke - og kærlighed.
Det kræver ingen primitive gudsforestillinger, og her hjælper menneskelig fornuft og naturvidenskab kun meget lidt.
Er dét noget, jeg skal "påtage mig ansvaret for"???
Men hvorfor bekymre sig om vores uvidenhed - det vigtige er jo, synes jeg, at leve, at opleve, at føle lykke, at være - og at elske
- og for dig - er der overhovedet noget, der er vigtigt?
M.v.h. Arne
|
|
|
|