1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
|
Hej Treram.
Jeg glæder mig over, at du fandt indlægget - der var en kommentar til journalist og forfatter Charlotte Rørth's artikel i dagbladet Information's udgave den 23. december 2014 - interessant.
Det var der mange andre, der også gjorde. De flere hundrede kommentarer på bladets netudgave er vist rekord i antal, og at læse også dem førte mig til:
Gud er et uforståeligt symbol på det ufattelige.
Det kan jo også udtrykkes på så mange andre måder, og det mest ufattelige er jo, som du jo også peger på: at der overhovedet ER en verden (som vi selv er en del af).
Og hvad gør en Jesus så i denne sammenhæng - skriver du. Her kan du sikkert få et hav af forskellige svar, og mit er:
Kristus er drømmen om guddommelig kærlighed - især til os mennesker. Det kan man så kalde "en åndelig sutteklud", og det kan nok ikke benægtes. Men det kan tillige være "et eventyr, der føder kærlighed i sindet" 
Det er det sidste, der inspirerer mig. (Og om jeg så er ateist, teist eller agnostiker, det finder jeg nok aldrig ud af - og det er vel egentlig heller ikke så væsentligt) 
M.v.h. Arne
|
|
|
|