0
registrerede
35
gæster og
1484
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: treram
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
|
Hej Arne. Jo vel er det eventyrligt at verden består og forklaringerne på hvorfor den består eller ER som du så godt kan lide, er jo stadig ikke endegyldige forklaringer. At det skulle have været en gud der er universets skaber som mange jo hårdnakket påstår, er jo lige så usikkert, om ikke mere usikkert om det var The Big Bang der var årsagen til skabelsen. Da gude skabelsen er en påstand der er opfundet for tusinder af år siden,må den nok siges at være mindre sandsynlig en den mere nutidige videnskabelige påstand om The Big Bang, men gudeskabelsen er nok mere eventyrlig for nogle personer og den har verden så måtte lide under siden, for alt hvad den har draget med sig af død og elendighed, fordi det for mig overgår det eventyrlige islæt, jeg behøver vel bare at sige IS, al quaida og taliban, som i religionens - gudens navn daglig beviser min påstand-desværre, det er just ikke eventyrligt, smukt eller skønt,men vi kan selvfølgelig også bare lukke øjnene og lade som ingenting, hvilket netop de der tilbeder guden gør, uden at kny,livskvalitet, ikke for mig. Kærligheden kan også opleves uden at en gud indblandes, det er min erfaring.
|
|
|
|