0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
|
Hej Simon.
Jeg ser, at du fortsat - men forgæves! søger at pådutte mig: - "gudetro" - "forestillinger om et meningsfyldt univers" - "en værre suppedas af påstande - jeg - ikke kan pakke ud og redegøre for sandhedsværdien af." - "et verdensfjernt livssyn med guden i spidsen."
Det er lige før, jeg mistænker dig for bevidst at tale mod bedre vidende 
For du ved jo godt, at jeg ikke har nogen "gudetro", at jeg ikke har "forestillinger om et meningsfyldt univers", og at jeg ikke har til hensigt, at overbevise andre om, at hvad der er sandt for mig, at dét også skal være sandt for andre.
Jeg ser også at du fortsat enten ikke kan eller ikke vil opfatte, hvad der for mig på én gang er det enkleste og det mest ufattelige: At verden/universet ER.
Det er blevet "grundtonen" i mit liv, det er dén, der føder, begejstring, taknemmelighed og en altomfattende aktiv kærlighed i mig - en kærlighed, der naturligvis også indeholder aktiv omsorg for alt og alle - så meget og så lidt jeg nu engang evner det - og med de midler jeg nu engang har til rådighed.
Beviser for, at det er sandt, at det er dét, jeg oplever, kan jeg ikke give dig - og at jeg ikke selv har behov derfor, det gi'r jo sig selv
Og når jeg skriver om det, er det jo dels for at afklare, men selvfølgelig også fordi jeg ikke bilder mig ind at være den eneste, der oplever verden/universet sådan 
M.v.h. Arne
|
|
|
|