1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1470
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
|
Hej Simon.
Det er ret fantastisk, synes jeg, så meget du ka' få ud af, hvad jeg har forenklet til spørgsmålet: Er verdens væren - egen væren - tilværelsen - en selvfølge?
Det mener du (og du udvider det endda til et "vi", som åbenbart påstås af dig at have dine meninger - hvem det så måtte være, du mon andet steds har diskuteret emnet med) at du kan betegne som "vrøvl", "mystifikation", "sentimentalt sludder" - osv. osv.
Tænk at noget så simpelt og ligetil, som spørgsmålet: Er verdens væren en selvfølge? - at det kan afstedkomme så omfattende og - ser det ud til - følelsesladede "angreb", der tilsyneladende søger at få mig til at opgive den glæde, taknemmelighed og kærlighed, jeg oplever.
Hvordan jeg oplever verden - for mig dybt og ægte - det er jo min sag - som jeg kan afklare yderligere ved at skrive om det - hvilket ingen jo trods alt kan hindre mig i
Hvordan du oplever verden, det er jo din sag - som åbenbart ikke tåler at afsløres - men jeg kan da håbe for dig, at du har gode oplevelser - og måske også en eller anden form for et helhedsbillede
M.v.h. Arne
|
|
|
|