1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
|
Hej Arne..
”mine ord: Verdens (og hermed også min) væren - som modsætning til dens ikke-væren - føder (min) kærlighed til livet. der jo er hvad jeg oplever.”
- Jamen, det er jo det, jeg siger: det handler slet ikke om verden, men om dine oplevelser i den – du ville såmænd ikke ta’ skade af et grundkursus i logik Arne ;) Pointen er, at dine oplevelser jo ér en poetik, og det er der bestemt intet galt med. Problemet opstår, når du roder naturvidenskaber sammen med din poesi og klandrer dem for ikke at være poetiske nok, for det er slet ikke videnskabers arbejde, at servere poesi ;)
mvh Simon P.s.: ”At du så også kalder mig en "jordmorder" kalder vist på en nærmere forklaring, skulle jeg mene - er det mon jordemoder, du mener?.”
- Det var nu bare en slåfejl – jeg sidder jo aldrig og kopierer andres ord, mine fingrer vandrer derimod rask henover tasterne med mine egne –, men nu vi er ved mordet på jorden vs. jordemoderen (eller maieutik, om du vil), hvad ér det da, du her er i færd med at tilskrive vores fælles jord/verden, hvis ikke netop de menneskelige abstraktioner, og altså således forgriber dig på jorden med noget der såmænd godt ku’ minde om et morderisk overfald ;)
Det sir sig selv, at det ikke er jorden/verden (eller nogen ude i universet) der skaber dine følelser, dem må du selv ansvare for, såvel som for dine meningers relevans, når der drejer sig om at beskrive verden på en fornuftig og derfor brugbar måde, ikke sandt? ;)
|
|
|
|