1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
|
Hej Simon.
Til mine ord:
Verdens (og hermed også min) væren - som modsætning til dens ikke-væren - føder (min) kærlighed til livet. - der jo er, hvad jeg oplever - enten du kan udholde det eller ej - svarer du:
Det er bare et sløset udsagn: Havde verden omkring dig haft en egen eksistens, ville du ha kunnet tømme ”verdens væren” for meningsindhold, men det har verden ikke. Derudover er det dig der er jordmorder for dine følelser, ikke verden. Du retter dine følelser imod noget (eksisterende) der kan modsvare dine følelser, ikke mod verden selv, så den slags bliver rent sludder Arne. Gad vide, om nogen kan se "fornuften" i disse dine ord.
Dels hævder du, at "verden omkring mig" ikke har "en egen eksistens". Og dels hævder du, at jeg ikke retter mine følelser mod "verden selv". (At du så også kalder mig en "jordmorder" kalder vist på en nærmere forklaring, skulle jeg mene - er det mon jordemoder, du mener?)
Hvad mener du med "verden selv"? Er det noget du kender? Og hvad mener du med "verden omkring mig"? Er det noget andet? - og er det (også?) noget, du kender?
Jeg gætter, at du ikke kender hverken "verden selv" eller "verden omkring mig" - men alligevel mener du dig berettiget til at kalde mine ord - hvor jeg jo ikke påstår at kende verden - for noget "sløset" "sludder".
Sandelig et velunderbygget udsagn 
M.v.h. Arne
|
|
|
|