1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
|
Hej Simon.
Du slutter dit seneste indlæg med ordene:
Men det ér jo en besynderlig debatside, det her, det er jo ikke lige fordi argumenterne flyver rundt om ørerne på én. Nå, men tak for snak Arne, jeg er ude af den her pjattetråd, held og lykke med kærligheden ;) Og jeg vil da også sige tak for, hvad der for mig har været en sober dialog - om end den gensidige forståelse nok ikke er vildt imponerende.
Mit generelle indtryk er: - at du til enhver tid "kører på" logik, argumenter og opnået viden, - at dette ikke har givet dig mulighed for et samlet verdensbillede, og - at tanker, idéer, følelser, fornemmelser og intuitioner om verdens væren ikke for dig har nogen som helst kvalifikationer erkendelsesmæssigt.
Nu ved jeg jo ikke, om dette er en beskrivelse, du kan godkende, men jeg kan da egentlig godt følge dette - og er faktisk enig så langt.
Dét der så - åbenbart i modsætning til dig - fascinerer mig, er perspektiverne på alle de områder, hvor vi ikke har viden. Det er dem, jeg bestemt ikke kan ignorere - også selv om du åbenbart kalder det et "pjatte" 
Jeg "hopper jo ikke på" religiøse dogmer som værende sandheder på disse områder, men jeg er dybt fascineret af det for os mennesker - i hvert fald indtil videre - totalt ufattelige: Verdens væren.
Og det har jeg jo lov til - ligesom du jo fuldt ud har lov til ikke at være det.
Håber du vil fortælle, om jeg nogenlunde har forstået dig ret.
M.v.h. Arne
|
|
|
|