1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
|
Hej Hanskrist.
Jeg forsøger at holde fast i dine indledende ord:
Først dersom mennesket måler sig selv og sit jordiske endelige/dødelige liv med Gud og det himmelske evige liv; først da i forbindelse denne udmåling er mennesket overhovedet menneske. Ja det er i denne overmåling os selv med Gud at menneskeligheden kommer til udtryk. Jeg forstår også - ud fra hvad du skriver - at du vist betegner dig selv som kristen eksistentialist, samt at du er inspireret af Martin Heidegger, men jeg må indrømme, at jeg ikke får et særlig klart billede af, hvor du står.
Den allerførste hindring for min forståelse er imidlertid, at du bruger ordet Gud. Det er du selvfølgelig i din gode ret til, men der er jo mange andre, der også bruger det ord - i mange forskellige betydninger. Så hvis det er muligt for dig at præcisere lidt hér, vil jeg tro, det kunne hjælpe på forståelsen - min - men måske også mange andres
Jeg ved jo alt for godt, hvor svært det er at udtrykke sig enkelt og klart, men hvis modtageren ikke forstå afsenderens budskab er det jo spildte Guds ord på Balle-Lars 
M.v.h. Arne
|
|
|
|