0
registrerede
20
gæster og
1436
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
|
Hej Simon. Du skriver:
Nej, vi diskuterer værdien af begreber du anvender, fx ikke-verden, etc. som svar på mit indtryk af din holdning :- at du forsøger at sætte dig udenfor din egen eksistens som menneske for derudefra at observere naturen, "som den er" - Her kan du selvfølgelig frit - for dit vedkommende - sætte begrebet: "ikke-verden" til værdien nul. Men det kan jeg ikke - nu det er gået op for mig, at "verdens væren" ikke er en selvfølge. Det er dét, der giver mig en "grundtone" i mit liv - uanset hvilken værdiansættelse, du så vælger her.
Og det er ikke, hvad vi ikke ved, men derimod det - ret så begrænsede - som vi ved (via naturvidenskab og egne erfaringer), der betager mig. Det kunne være skønt, hvis vi vidste mere, men vi må jo erkende, vil jeg mene, at rigtig meget fortsat er et mysterium, som vi ikke i dag på nogen måde kan gøre os kloge på
Og når du ser en idé i at "fastfryse øjeblikke", så kan jeg måske nok følge dig (f.eks. ang. erkendelsesøjeblikke), men kun som momentane bidrag til, hvad jeg kunne kalde "livets melodi"
M.v.h. Arne
|
|
|
|