1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
|
”så oplever jeg - nu 81 år gammel - tillige den smukkeste, den reneste og den mest erotiske kærlighed til min - også elskende – Afrodite.”
- Nu ved jeg ikke hvad du mener med ”ren sex”, var det idéen om sex som en i grunden griset affære, men hvor grisebasseriet med jesusvennen hængende på væggen over sengen, straks forvandles til en ophøjet guddommelig oplevelse, forstået korrekt? ;) Det er da bare glædeligt du har kærlighed og sex i dit liv Arne, men jeg ser ikke hvordan dit åbenbart vanskelige svar bortviser pointen i mit svar til Mich? Pointen var måden hvorpå du altid tilskriver kærligheden guddommelig status og værdi, og fordi du jo som grundlæggende livssyn tilskriver naturen i og omkring dig et guddommeligt ophav, og af dén grund har det svært med videnskaber der ingen grund har til at implicere din guddommelige ven dér i forklaringsmodeller. Fantasien om den guddommelige natur løftes jo ikke opover overnaturlig tro på guder, blot fordi man iklæder fænomenet et par buddhistiske bukser, vel Arne? ;)
Tror du virkelig en appelsin er drattet ned i turbanen, blot fordi du tilslører svar du gir, hvis de da overhovedet kan betragtes som svar på spørgsmål?
mvh Simon
|
|
|
|