1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed
|
Hej Michael.
Det er først nu, jeg har lejlighed til at svare dig, og jeg er træt og søvnig nu, så det bli'r lidt kort - i hvert fald i første omgang
Først og fremmest hæfter jeg mig ved dine ord:
At se og lytte er den højeste form for handling og man kan ikke se og lytte medmindre tanken er stille. som det jo ikke er første gang, du skriver, men som jeg er enig med dig i er væsentlige.
Det er ikke så nemt i vågen tilstand at få tankerne til at "gå til ro". Det tror jeg, alle vil være enige i, men det er for mig netop i den tilstand, jeg føler mig mest levende, nærværende og opmærksom.
Og når det ind imellem lykkes, er det netop verdens, universets væren, eksistens, der for mig er den helt store - vidunderlige - oplevelse - (og som tanken efterfølgende ikke rigtig kan stille noget op med) 
Dét skal jeg ikke fordybe mig i her, men blot melde tilbage, at dine her citerede ord siger mig noget, som jeg opfatter som virkelig væsentligt.
M.v.h. Arne 
Hvad du i øvrigt skriver, vender jeg måske tilbage til - om end det jo er meget mindre væsentligt - i hvert fald for mig. A
|
|
|
|