0
registrerede
7
gæster og
135
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Fornuft og følelser
|
Hej Hanskrist.
Nu vi er inde på emnet eksistentialisme - som jeg jo allerede har indrømmet kun at have et meget overfladisk kendskab til - så får jeg en forestilling om, at du måske vil betegne dig som genfødt i kristen forstand (klik):
- genfødsel som en gudvirket fornyelse af et menneskes liv, hvorved det gamle fortabte menneske dødes, og et nyt frelst menneske bliver født. og som eksistentialist - fortrinsvis i Heideggersk forstand (klik) (selvom jeg ser, at Heidegger ikke ønskede at kaldes eksistentialist).
(Det er ikke så nemt, synes jeg, at få fat om, hvad Heidegger står for - og min interesse her strækker sig nok kun til det mest overordnede, må jeg indrømme)
Jeg ved jo godt, at du ikke just er begejstret for Wikipedia, men for mig er den nyttig som kortfattet reference (der vel trods alt har en vis pålidelighed) og som "noteapparat".
Når jeg spø'r, er det i håb om at nå til en bedre forståelse af, hvad du skriver - og hvad du står for 
M.v.h. Arne 
Indlæg, jeg opfatter som negativ kritik og/eller krænkende, spilder jeg ikke tid på - selvom motiver for noget sådant sikkert kunne være interessante at studere.
|
|
|
|