1
registreret
(1 usynlig),
244
gæster og
228
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Intuition
|
Et par eksempler på, Simons skriverier ovenfor:
- videnskabeligt arbejde har hverken for Einstein, Bohr eller andre seriøse forskere handlet om at forklare naturen ind i en guddommelig mysticisme - Næh, selvfølgelig ikke - er der mon nogen der fremsætter en sådan påstand - ikke mig i hvert fald. Min konklusion: Dette er alene Simons egne fantasier - om mig.
- er han for doven til at sætte sig dybere ind i det han taler om - Den taler jo for sig selv
Selv de religiøse troende må indlysende erkende, at ’tro’ aldrig bliver det attraktive alternativ til det at ’vide’, og denne erkendelse kan ligefrem betyde alverden for det overtroiske menneske; se fx nu en troende som Arne, der misunder videnskabsmænd i en sådan grad, at han ligefrem må reducere viden til tro, for ikke at få det så skidt, at han selv må til at erhverve sig en smule viden – ja gud dét forbyde! ;) Tro, som det attraktive alternativ til viden!!!. Her slår Simon da vist alle rekorder med denne vanvittige påstand - om mig - og ganske mange andre
Spørgsmål til alle debattører: Er der mon nogen/nogle, der vil støtte Simon i de ovennævnte citater - og vil underbygge dem?
Arne
|
|
|
|