1
registreret
(1 usynlig),
31
gæster og
156
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Nyt politisk parti?
|
Hej Tikka, jeg forstår godt dine betænkeligheder ved "en styret begærlighed", men jeg synes betænkelighederne er langt større ved "en fri begærlighed", der smadrer vores eksistensgrundlag. For det er jo valget mellem disse to alternativer, vi alt for tøvende står overfor i dag, ja end ofte ikke vil se i øjnene.
Går man lidt grundigere ind på hjemmesiden: Den nye Venstrefløj ser man under overskriften: Begærlighed en nærmere omtale af bægærligheden, dens konsekvenser og vore samfundsmæssige muligheder. Og går man ind under overskriften: Politik ser man knap en snes foreløbige pejlemærker for politiske standpunkter. Jeg hæfter mig her især ved de tre første, der handler om: Formueskat, forbud mod finansiel spekulation og forbud med reklamer, mens jeg forstår at du hæfter dig ved forslaget om en personlig miljø-pung.
Det er jo nemt nok at være imod alt dette, men konsekvensen er jo noget nær "Jordens undergang".
Der er ganske vist en del mennesker, der tror på, at vi mennesker i tide kan finde teknologiske løsninger på vort eksploderende forbrug. Mit skøn er, at det allerede er for sent og derfor ikke er et holdbart argument for at fortsætte "grådighedsfesten".
Er det dér, du står?
Der jo meget godt i dine forslag om kirkejord, politikerlønninger og militærudgifter, men i forhold til forbrugsfestens klimakatastrofe mener jeg, de forslår "som en skrædder i Helvede"
Mvh. Arne
|
|
|
|