0
registrerede
10
gæster og
184
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tro
|
Arne:
Hanskrist fortsætter med sine forvrængende påstande om min tro.
Nej jeg citerer Arne korrekt (hvilket Arne selv har bekræftet jeg gør)
Arne hævder at sådan som Henning Nørhøj under punkt 5 se nederst (1)* beskriver Gud at dette også er meget som Arne opfatter tingene.
Så er det jo grotesk at Arne nedgør alle de principielle forhold ved punkts 5's Gudsforståelse:
Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn. Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige,
Vi kunne jo spørge Henning Nørhøj om det ovenfor stemmer overens med punkt 5 se nederst (1)*
Måske Arne slet ikke rigtig forstår hvad det er han skriver? Eller han tænker Trosfrihed betyder jeg kan skrive og modsige mig selv lige så meget jeg har lyst til. Problemet er en vågen HansKrist der forstår hvad det principielle er i vores udsagn og skriverier
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
(1)*:
5: Gud er kærlighed ”Gud er kærlighed” (Johannes’ Første Brev kap. 4,8). Det er den særlige kristne tolkning af Gud, og treenighedslærens grundlag. For kærlighed kan kun forstås som det, der bliver til i forhold til en anden eller andre. Kærlighed er interpersonel. I den kristne forståelse af Gud, er Gud derfor også Faderen. Jesus kalder Gud for sin far: ”Jeg og Faderen er ét” (Johannesevangeliet kap. 10,31). I Jesu person, hans forkyndelse og liv kommer Gud selv til udtryk. Guds væsen kommer til udtryk i Jesu levede liv. Derfor kaldes Jesus ”Guds søn”.
|
|
|
|