0
registrerede
13
gæster og
1464
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Tro
|
Hanskrist. Du skriver:
Der er ingen tvivl om at i og med og ved Jesus Kristus er Gud ikke længere en ukendt og fjern Gud - fordi i Jesus Kristus er Gud kommet os nær som virkelighed og dermed ophører alle menneskets dogmatiske spekulationer omkring hvilken plads og rolle Gud skal have. Min kommentar: Jo, det er jo din åbenbaring ved Helligånden, som du beskrev det ovenfor i #44275 - 01/08/2024 12:44, og som jeg anerkender og respekterer. Men dén åbenbaring har jeg jo ikke fået!
Og hvad jeg har fået, kan du angribe, men jeg er jo kun modtageren. Summen af mine oplevelser, giver mig en mening med mit liv: At elske verden alt hvad jeg kan - i fuld ydmyghed overfor, hvad jeg med fattige ord må nøjes med at kalde det guddommelige og i erkendelse af vi menneskers - noget nær bagatelagtige - situation i dette univers.
Når du skriver, som ovenfor citeret, så respekterer jeg fuldt ud, at dette er åbenbaret for dig. Men at forlange, at andre ikke-åbenbarede skal underkaste sig dette, det godtager jeg ikke!
Imidlertid er jeg da interesseret i, hvad din tro siger om, hvordan du helst skal leve dit liv.
Mvh. Arne
|
|
|
|