1
registreret
(1 usynlig),
14
gæster og
245
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Tro
|
Mit svar var på indlæg hvor du giver udtryk for, at 2 citater ikke harmonerede.
Jesus viede hele sit liv til at vi skulle forstå Gud. Og forstå hvordan vores virkelighed med Gud kunne beskrives. harmonerer ikke med Bjergprædikenens saligprisninger, hvor den første jo, som bekendt, er:
Citat: Salige er de fattige i ånden, for Himmeriget er deres.
Så Jesus viede hele sit liv til at vi skulle forstå Gud. ... Han bestilte jo ikke andet end at undervise.
Men forstår du ønsker en forklaring på citatet: Salige er de fattige i ånden, for Himmeriget er deres.
Det kommer her.
Disciplene (elever) som af Jesus var kaldede - var fattige i ånden, fordi de endnu ikke havde fået Helligånden -
… men det fremadrettet udsagn: Salige er de fattige i ånden, for Himmeriget er deres. var forudbestemt og ventede på dem –
Han gav dem et håb. Noget at se frem til – og dette må gælde alle, der vil følge Jesus, hvis Gud skal blive alt i alle -
… så når der tales om menneskefiskere, er der tale om omvendelse til Gud ved forkyndelsen om hans rige, og dette betinger Helligåndens medvirken hos giveren som hos modtageren.
De første disciple kaldes
Da Jesus gik langs Galilæas Sø, så han to brødre, Simon kaldet Peter og hans bror Andreas, i færd med at kaste net i søen; for de var fiskere. Han sagde til dem: »Kom og følg mig, så vil jeg gøre jer til menneskefiskere.« De lod straks garnene være og fulgte ham. Da han gik videre, så han to andre brødre, Jakob, Zebedæus' søn, og hans bror Johannes, i båden sammen med deres far Zebedæus i færd med at ordne deres garn. Han kaldte på dem, og de forlod straks båden og deres far og fulgte ham. https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/matt/4
.
|
|
|
|