|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tro
|
Hej Arne
Jeg er godt klar over at du lykkelig har glemt hvad du tidligere har skrevet fx om 1 Kor 2 og Paulus og HansKrist og meget andet.
Så bliver det også noget nemmere at være dig, glemsomhed kan ligefrem være en vej til lykke.
Hvorfor også huske på hvad du tidligere har skrevet. Lad nu det ligge. Mennesker får en god samvittighed af at kunne glemme.
Mange kærlige hilsner HansKrist
Jeg gider vist heller ikke lede efter din totale afvisning af hvad Paulus skriver i 1 Kor 2. Men selvfølgelig er det svært at glemme at jeg når jeg brugte Paulus ord efter din mening det var svulstige intetsigende tomme ord. Og jeg blev udskammet og gjort til grin af dig når jeg hævede mennesker havde Ånden fra Gud eller Guds Ånd for at vi kunne vide hvad der bor i Gud, at vi skulle lære at kende Gud som han altid har kendt os.
Men ham Arne der så kraftigt afviste Ånden som du gjorde i sin tid, ham kender eller husker du ikke længere.
Tror også du står dig bedst ved en gang for alle at lægge alt det bag dig - nu du er så ortodoks kirke eller ortodoks kristendom positivt stemt og du også står på deres side i filioque spørgsmålet hvor Gud besudles og nedværdiges til en mandsperson.
|
|
|
|