1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online.
Key:Admin,
Global Mod,
Mod
Kladde
Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Tro
Hej Hanskrist. Jeg kender ikke Hartmut Rosa. Linket her om ham indeholder yderligere et link til det åndelige. På mig virker alt dét umiddelbart totalt uoverskueligt
Og når jeg så sammenholder det med "bondedrengen fra Langeland", som Johannes Anker Larsen yndede at kalde sig selv, så bliver hans oplevelse af Altet og Evigheden jo så enkel og ligetil og ikke særlig "åndelig" - selv om den jo faktisk er det
Jeg skrev ovenfor i denne tråd:
Citat:
Så enkelt og så beskedent - og alligevel omfattende Altet og Evigheden - så kan det vist ikke blive større
og jeg tilføjede:
Citat:
Omsider nu i de sidste par år oplever jeg Altet's guddommelighed - og Evigheden er jeg ikke nået til endnu - men jeg er også kun 90 år gammel
I går oplevede jeg så alligevel Evigheden - ikke stærkt og dramatisk, blot svagt - nærmest som en anelse - men uden for al tvivl: Det varEvigheden. Det var et ret lille maleri, der var til salg for 500 kr. udstillet i et roligt hjørne i en fodklinik. Billedet viste noget næsten blankt ferskvand mellem to lave grønne jordbredder. Vandet fortsatte videre bagud i horisonten og over det hele var der en let sløret blå himmel. Hvorfor Evigheden var dér, det ved jeg jo ikke, men det var den!
Det kan jeg ikke glemme, og jeg tænker på, at fordi jeg havde fokuseret på Evigheden her på Trosfrihed.dk så var det måske derfor, jeg formåede at åbne mine øjne
Mvh. Arne
P.S.: Spændende synes jeg Hanskrist, om du når frem til nogle rimeligt enkle og klare konklusioner. Og ærgerligt at du kom til a beskytte et spam-indlæg. A.