1
registreret Arne Thomsen
57
gæster og
151
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Det 5. bud
|
Hej Tikka. Du skriver bl.a.:
At dømme forbrydere af samfundsnormerne syge, mener jeg er gak - Min replik: Ingen er vel i tvivl om, at Adolf Hitler var en forbryder. Men hvorfor blev han dét? Jeg læste for en del år siden bøger af Alice Miller og her også en: I begyndelsen var opdragelsen, hvor hun meget grundigt efterforsker, hvordan Adolf Hitler blev mishandlet som barn af sin far, der regelmæssigt tævede sit barn allerede fra 3-4 års alderen. Alice Miller konkluderer bl.a.:
End ikke verdenshistoriens største forbryder kom til verden som forbryder. Forfølgelse er en form for forsvar mod ens egen oplevelse som offer. En virkelig emotionel forståelse har ikke noget at gøre med billig sentimental medlidenhed. Du skriver også:
Som jeg forstår det, er der uenighed om, hvem der er ens næste. Min replik: For mig er ethvert menneske min næste - og den samme kærlighed føler jeg også for alt andet værende. Hvad Bibelen siger herom finder jeg ikke brugbart efter at have læst Jesus-ord i Lukas Evangeliet 19 vers 27:
Men mine fjender dér, som ikke vil have mig til konge, før dem herhen og hug dem ned for mine øjne. M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
|
|