0
registrerede
42
gæster og
174
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Det 5. bud
|
Arne:
Det skal dog tilføjes, at jeg er glad for, at jeg - via dialog med Hanskrist - fik begyndt på idéen om en kristen renæssance.
glad for, at jeg fik begyndt på ideen om en kristen renæssance
Er det en kristen renæssance at plukke tilfældige citater ud af deres sammenhæng
Du og Christian Braad Thomsen forstår ikke engang sammenhængen
I kan ikke kontekste de citater I hiver ud
Du kan ikke engang læse 1 Kor 11 til ende og forstå hvad det er der er Paulus's ærinde
Den kristne renæssance er i fuld gang og den består i at man gør det stik modsatte af hvad du og Christian Braad Thomsen gør
Nemlig at man har overblik over hele Corpus Paulus og forstår hvor meget bøvl Paulus har med de jøde kristne der hele tiden vil udstrække de jødiske religiøse skikke til også at skulle omfatte hedninger kristne
Men det vil Paulus ikke gå med til
Men Paulus vil ej heller smide de jøde kristne på porten
Du kan ikke lave nogen kristen renæssance hvis du ikke forstår dig på tingene
-0-0-0-
-0-0-0-
-0-0-0-
Vil du nu benægte det her:
Arne:
Uanset hvad Bibelselskabet kommer med af svar, så tror jeg næppe, det ændrer ved, at folkekirken i Danmark - efter min mening - i dag står for noget primitivt og barbarisk
Vil du benægte din tidligere hetz mod Paulus og sværten ham til og beskylde ham for at have opfordret til korstogene og at være repræsentant for trostvang
Jeg finder gerne citater - fra dit tonsvise af vrøvl gennem tiderne
Vil du benægte du flere gange har hævdet Hitler er guddommelig og at vores pc-er også er guddommelige
At du utallige gange har gjort grin med det "Fader Søn" billede Jesus bruger til at beskrive kvaliteten af vores virkelighed med Gud -- nok din mest tåbelige afsløring din egen uvidenhed
-0-0-0-
Du har tydeligvis tabt sutten du gamle
|
|
|
|