0
registrerede
13
gæster og
1464
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Mennesket i verden
|
Hej Tikka. Tak for din kommentar Ja, du har jo ret i dine ord:
Din indre virkelighed er årsag til, hvordan den ydre virkelighed opleves, også derfor vi ikke kan opleve virkeligheden ens. Og de gælder vel os alle?
Du får mig til at genoverveje: Det er ikke sådan, at jeg fornægter, hvad vi kalder Gud, men for mig er det utilstrækkeligt at gøre Gud til en person af hankøn, der befinder sig et bestemt sted. For mig er Gud noget større, der befinder sig overalt i den værende verden - og nok også over den.
Det var nok sufien Rumi's ord om verden som "Sandhedens Mirakel", der satte mig i gang - sammen med dit citat fra Thomas Evangeliet 
Så det er ikke sådan, at jeg afviser kristendom og andre religioner. Det er mere en fornemmelse af, at det er nødvendigt også "at kikke højere op".
Din kommentar får mig til igen at bruge udtrykkene: "det guddommelige" og "Gud" - velvidende at det er forskelligt, hvad disse udtryk betyder for hver enkelt af os M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
|
|