0
registrerede
18
gæster og
172
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tro, håb og kærlighed
|
Hej Arne!
Skønt du ikke er i slagsbror humør idag.
Håber du hen af vejen vælger nogle interessante "nedslag" fra bogen som du præsenterer os andre for.
Venlig hilsen Hans-Kristian
PS:
Her hvor jeg bor i lejlighed i Nørresundby var der før vi fik ny ejer en vidunderlig have til - som jeg havde beplantet med bær busker som Aronia Blåbær Solbær Stikkelsbær og Jordbær 🍓
Der var ramsløg men også de giftige liljekonval'er side om side - så jeg har lært at kende forskel.
Der var et Pæretræ et Æbletræ og et Blommetræ der var podet (så med to forskellige blommer sorter på).
Jeg elskede haven som det første at gå ned i hver morgen ihvertfald i forår sommer og efterår perioden. Jeg havde nok 5 måneder hvor haven forsynede mig med frugt og bær.
Men den nye ejer har jævnet haven fuldstændig og der er intet grønt mere overhovedet - der er lagt kører fliser overalt og bygget garage anlæg til biler.
Dette var et chok for mig og jeg har grædt meget over dette massakre imod min elskede have som jeg var så glad for.
Derudover har jeg sommerhuset i Rødhus - den vildeste smukke ødemark og natur tænkes kan ind i landet nemlig Natur Nationalpark Tranum som sommerhuset grænser op til. Og så er der jo Vesterhavet ved Rødhus med de meget store klitter.
Jeg var ellers så glad for min lejlighed i Nørresundby der ligger få hundrede meter fra Limfjorden hvor jeg bader når jeg ikke bader i Vesterhavet i Rødhus ved sommerhuset.
Så jeg bor virkelig et skønt sted i Nørresundby - men til trods derfor jeg tænker på at flytte fordi jeg har mistet haven.
I øjeblikket overvejer jeg at flytte til en villa i Tranum op af Skoven Tranum Fosdalen som Tyskland har anerkendt som et helt særligt naturområde man bør besøge.
Bliver det ikke Tranum bliver det Øland i nærheden Gjøl.
Nå men altsammen fordi min ejer nedlagde haven ellers ville jeg ikke have følt mig nødsaget til at flytte da jeg jo bor så naturskønt tæt på Limfjorden og kulturbroen over til Ålborg.
|
|
|
|