1
registreret
(1 usynlig),
64
gæster og
936
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Tro, håb og kærlighed
|
Hanskrist skriver til mig:
Du forstår stadig ikke pointen - og han mener åbenbart dermed at kunne bestemme, hvad der er pointen for mig i denne tråd, som jeg jo har startet 
Pointen for mig er kærligheden - som jeg har oplevet den i kristendommen - men som jeg nu oplever endnu stærkere, synes jeg, i mit bredere åndelige perspektiv: Miraklet: Verdens væren. Og den kærlighed, jeg oplever nu - og inspireres til - er altomfattende.
Dertil kommer, at kristendommen også har nogle rigtig grimme sider, og det gør den ikke just mere attraktiv for mig.
Jeg har dyb respekt for kristendommens kærlighed - så smukt som den er udtrykt i det i denne tråd aktuelle Paulus-citat - og jeg fryder mig over, hvad den har givet mig - ganske vist ikke oprindeligt via Paulus, men derimod via en Kristus Ikon. Det har været et stort og værdifuldt skridt på vejen til, hvor jeg er i dag - og stræber efter at leve op til inspirationen.
M.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
|
|