1
registreret Arne Thomsen
95
gæster og
1398
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Religioner - som jeg opfatter dem
|
Nej nej
Du siger det er sådan kristendommen bliver født
Det er det ikke --- det er mange mange mange år senere at en kirke påstår teologisk dogmatisk hvad du hævder
Du Arne skriver:
For godt et par tusind år siden: Helligånd befrugter på denne klode en accepterende jødisk jomfru: Maria, som føder Guds Søn: Jesus – og den hellige treenighed: Faderen, Sønnen og Helligånden er dermed bragt til verden via en jordisk kvinde – Kristendommen er født.
Nej det er faktuelt forkert
Det du taler om har intet at gøre med Kristendommens fødsel og etablering i verden
Der var ikke skyggen af jomfru fødsel og undfangelse ved Helligånden og andet teologisk gøjl - en sådan tankegang findes fx slet ikke hos Paulus
Og de to link du opgav til mig - Bibelselskabets og Kristendom.dk siger nøjagtig det samme som jeg har prøvet at få ind i dit tykke hoved
Du Arne kløjs rundt i nogle helt grundlæggende forhold som alle der bare er en smule Kirke vante og deltager i gudstjenester og foredrag ved alt om
Selv på HF og gymnasie niveau er det viden man har
Men åbenbart ikke dig
-0-0-0-
Men denne forfærdelige hul i din forståelse kristendommen (og ja reformationen og protestantismen) kan jeg godt huske du tidligere har afsløret i vores debatter
Men der er en der er mindst lige så ukritisk og uforstandig gak i hovedet og det er Somo og Koranen -- jeg har vredet mig af grin over de røverhistorier Somo præsenterer os for om Jomfru Maria
Det er så latterligt og så langt langt langt ude i hampen af fri fantasi og fiktion ---- lige så skørt som Vandrer Mod Lyset Johanne Agerskov mediet.
|
|
|
|