annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Symbol
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 28 gæster og 167 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR

Det er en besynderlig form for logik, du præsenterer her, Jeppe.

Efter at have svinet mig og andre debattører til med perfide bemærkninger, veget uden om ethvert forsøg på en seriøs debat om dine fremsatte fejlbehæftede postulater, tror du åbenbart, at du skal fredes i klasse A, blot fordi du offentliggør en også fejlbehæftet "roman", som du har sammensat af copypastede citater, hvoraf flere i strid med debattens anvisninger er på engelsk uden yderligere forklaringer.

Den går ikke Jeppe. Dine falske postulater skal ikke stå uimodsagte nogen steder, når du afviser at begrunde dem. De bliver ikke sande af, at du gentager dem i en ny tråd.

Det er bemærkelsesværdigt, at du end ikke forsøger at tage stilling til en konkret kritik, men bare afviser argumenterne ved at påstå, at det ikke er argumenter. For et menneske, der påstår at beherske en begrebsfilosofi, der kan fastslå betydningen af et ord, er det ret pinligt ikke at kunne forstå betydningen af ordet argument.

Men selvfølgelig, når du ikke er i stand til at fastslå betydningen af et hverdagsord på fire bogstaver, så må et på dobbelt så mange bogstaver forekomme dig en uløselig opgave. Her har du dog den fordel, at Sørlander måske har skrevet noget vrøvl om argumenter, som du kan copypaste, så du ikke er helt på herrens mark.

Apropos vrøvl, så har jeg hver gang, jeg har skrevet det, underbygget det med solide argumenter, nemlig de forklaringer som en enig international videnskabelig verden giver på de nævnte forhold. Du har flere gange antydet, at du er klogere end alle disse mennesker tilsammen, men før vi kan godtage det, må du komme med nogen solide beviser for det.

Men det kan vist godt medføre nogle alvorlige problemer for dig, når du ikke kan forstå, hvad du læser. Intetsteds i originalartiklen i Nature om forsøget i CERN antydes det, at der skulle være sket en overtrædelse af relativitetsteoriens fastslåelse af, at lysets hastighed i vakuum er den højeste hastighed noget kan bevæge sig med i dette univers. Det er simpelthen en logisk umulighed, der ville medføre ødelæggende paradokser, hvoraf rejser tilbage i tiden blot ville være et enkelt.

Det fremgår også af Alain Aspects og andre fysikeres kommentarer, at forsøgsresultatet alene bidrager til forståelsen af, om universet skal betragtes som ikke-lokalt eller indeholder skjulte variabler, to begreber som du tydeligvis ikke har de nødvendige forudsætninger for at forstå.

Men det glæder mig da, at du erklærer dig parat til at diskutere den klassiske logik med Kristian, når du hverken vil diskutere videnskab, kvantelogik eller begrebslogik med mig.

Jeg sætter alle mine penge på Kristian, for hans argumentation er i fuld overensstemmelse med logikken og metodelæren.

Mvh

Ole Bjørn ;)

P.S. Einstein har aldrig rakt tunge ad verden. Han rakte tunge ad en fotograf, og han ville nok også række tunge ad dig, hvis han kendte til dit misbrug af ham og hans tanker.

Seneste indlæg
Misforståelsen
af somo
08/04/2025 09:34
Lys
af Hanskrist
04/04/2025 13:08
Den religiøse spirituelle dimension
af Arne Thomsen
30/03/2025 18:01
Eid-Al-Fitr
af somo
29/03/2025 07:50
Ramadan
af somo
23/03/2025 14:33
Nyheder fra DR
Borgere får mulighed for at blive under..
08/04/2025 21:58
Dødstal stiger efter tagkollaps på nat..
08/04/2025 21:46
USA bekræfter kendskab til kinesiske ti..
08/04/2025 20:38
Det amerikanske udenrigsministerium bekr..
08/04/2025 20:31
Mexico melder om første dødsfald efter..
08/04/2025 20:12
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Dommer vil lade nyhedsbureau vende tilba..
08/04/2025 21:21
Beboere nær omdiskuteret fabrik får ti..
08/04/2025 20:33
USA's aktiemarked lukker endnu en dag i ..
08/04/2025 20:08
USA kalder meldinger om kinesiske soldat..
08/04/2025 18:59
Sidste Mission Impossible-film får verd..
08/04/2025 18:17