0
registrerede
240
gæster og
218
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR
|
Hej Ipso Facto.
Tak for et spændende og inspirerende oplæg.
Der er så meget indhold i det, at jeg ikke umiddelbart kan overskue det, og jeg føler mig stadig ikke fortrolig med hverken primær- eller sekundærprocessser, men til gengæld synes jeg, jeg genkender nogle af deres egenskaber fra mine egne oplevelser - især når det gælder primærprocessser.
Jeg ved godt at disse "processer" tidligere har været nævnt i debatterne (husker ikke af hvem), men de er aldrig rigtig trængt ind i min bevidsthed - meget muligt fordi jeg er for dum - og ja, det kan sommetider være befriende 
Er der nogen mulighed for, at du - eller andre - kan hjælpe mig (og måske også andre) til bedre at forstå primær- og sekundær-processerne - måske med eksempler?
Umiddelbart opfatter jeg primærprocessser som noget i retning af at være "ude på de vilde vover" og sekundærprocesser mere som "fornuftens eftertanke".
Hvis det kan forstås noget i den retning, forstår jeg godt, at det er "ude på de vilde vover", at de afgørende ting sker - som så efterfølgende må "ordnes".
Forstået nogenlunde på den måde, er det jo på forhånd klart, at dette er den rene "gift" for (enøjede) rationalister 
M.v.h. Arne.
|
|
|
|