1
registreret Arne Thomsen
28
gæster og
167
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR
|
Kære Hanskrist.
Jeg kan se, at du er faldet godt og grundigt for Jeppes distanceblænderi. Det gør også dit indlæg til en gang vrøvl.
Jeppe forstår ikke de mest elementære begreber i moderne fysik. Det har jeg demonstreret gang på gang. Han er en grel modsætning til FlVang, Kræn-P og adskillige andre, der har ytret sig på debatten og demonstreret deres kendskab til fysik, kemi, biologi m.m.
Må jeg lige korrigere en åbenlys misforståelse hos dig. Dit Russell-citat må bero på en fejloversættelse, hvis det er refereret korrekt, for hverken på dansk eller engelsk betyder en polyhistor "en, der behersker alle videnskaber", og det har det ikke gjort i adskillige hundreder år. Det betyder blot en, der har indsigt i en række forskellige videnskaber, og der findes masser af polyhistorer i verden i dag.
Dit postulat om, at Jeppe er filosof, kan jeg med god grund afvise. At han forsøger at filosofere, kan der næppe herske tvivl om, men jeg har til dato ikke set en eneste original tanke i hans indlæg. Hvis man som filosof ikke kan andet end at gengive andres tanker, så er filosofien ikke meget værd, og prædikatet filosof er misvisende. At Jeppe så baserer sin filosofi-imitation på Sørlanders håbløse begrebsfilosofi, som seriøse fagfilosoffer ikke gider beskæftige sig med, gør ikke sagen bedre.
Du behøver ikke at hjælpe mig til større selverkendelse, Hanskrist, for den har jeg i rigeligt mål. Hvad jeg foretager mig er næsten altid velovervejet, og udfaldet bliver hver gang som ventet og ønsket, et naturligt resultat af, at jeg har brugt størstedelen af mit liv på at studere og forske, og på undervisning og hjælpearbejde frem for at gøre karriere. Den er kommet ganske af sig selv, som følge af min faglige viden.
Der er intet som helst overblik eller mening i Jeppes indlæg. Det er noget, du selv digter ind i det, men i virkeligheden er hans indlæg fyldt med selvmodsigelser, efterrationaliseringer og cirkelslutninger, så en virkelig logiker må korse sig. Trist for dig at du åbenbart helt har glemt, hvad du lærte til filosofikum. Det har Kristian ikke, så han kan ligesom jeg skære ind til benet.
Når du snakker om "elegant at kæde Hegel og Marx sammen med ateisme", så vil jeg kalde det et inadækvat og farvet syn på virkeligheden. For mig er ateisme mere "kædet sammen med" Einsteins og Bohrs humanisme, end med kommunismens religiøse tilbedelse af Lenin, Stalin og Mao. Den står ikke tilbage for din tilbedelse af demagogen Paulus, eller muslimernes tilbedelse af Muhammed.
Og så synes jeg, at du skulle læse lidt op på din psykologiske viden. Hånd i hånd med hjerneforskningen er vi kommet en hel del videre end det freudianske billede af mennesket. Videnskaben står som bekendt ikke stille, og det er først i de seneste år at den succesrige videnskabelige metodik er ved at vinde indpas i psykologiens religiøse forestillinger og besynderlige gætterier. Jeg kan ikke anbefale Erling Jacosen i den forbindelse.
Mvh
Ole Bjørn ;)
|
|
|
|