0
registrerede
39
gæster og
236
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: TRO
|
Uha uha da for en overspringshandling Arne - dit Buddhisme indlæg der oveni var uden personlig engagement, så vi får det indtryk at du kunne have valgt alt muligt andet religiøs isenkram at have skrevet om i oversigtsform.
For at forstå Ekstatisk Fornuft kunne du læse de første par billeder i Galleriet under Paul Tillich, eller du kunne trykke på det her link for at nærme dig en forståelse flow der er den grund op af eller ud af at al ekstraordinær guddommelig Kreativ Ekstase (1)* har sit udspring.
Science is hard at work de-mystifying the role of the heart in our lives and seeing beyond it’s function of pumping blood is perhaps the first step in unlocking the potential of living in the frequency of love.
This is not romantic love, it is a state of resonance (instead of discord) with your own mind, with the people around you, and with nature. The key to living in flow involves tuning in to your own center and letting your heart lead.
Ægte autogenetisk Ekstase og/eller "Helligånds Begejstring" udspringer af at være i "flow" som det er beskrevet ovenfor, ellers er det dæmonisk som Tillich siger, det vil sige det forekommer udenom vores center, personligheds center og "cor" struktur.
Prøv nu at give den engelske tekst ovenfor en chance.
Mennesker der lever i flow, i ekstase, eller som har forbindelse til ekstase (glæde flow) vil fra tid til anden erfare og opleve magisk flow = superfluidity eller ekstra ordinær Kreativ Ekstase (1)* eller "Helligånds Begejstring". Vi behøver ikke bruge de religiøse termer, for det kan undersøges ved hjælp af neurovidenskab hvor begreberne er religiøse neutrale eller værdifrie.
Hvis vi skal forstå Paulus breve der er så fyldt med kreativ ekstase, glæde, entusiasme og guddommelig begejstring, altså ekstraordinær begejstring (1)*, kan vi gøre det ud fra moderne neurovidenskab om flow, ekstase som vores neuroaffektive ekstatiske afstemte temperament og humør liv, begejstringsliv. Hvor vi er drevet af Ånden, Guds Ånd, Helligånden som Paulus siger.
Paulus er Åndens Apostel pr se. Ånden og Helligåndens og Guds Ånds Apostel pr se. At være i Kristus, livet i Kristus, er at have et liv under Guds Ånd eller Helligåndens ledelse. Hvordan dette som vi kunne med Tillich og Berdyaev benævne som vores "Kreative ekstatiske fornuft" (1)* udmønter sig på karismatisk vis kan vi læse om hos Paulus flere steder.
Al religiøs spiritualitet's kilde findes i forbindelse flow og kreativ ekstase. Altså en guddommelig eller ekstraordinær ekstase (1)* der skaber os påny og som tillige gør os i stand til at agere skabende og kreativ i verden.
Det skabende og kreative står for at det er livsfornyende og healende (helbredende). Da mennesket er forbundet andre mennesker får personlig frelse og healing (helbredelse) altid en vis indflydelse på andre mennesker der tilhører ens netværk således at de vil komme i kontakt med de kreative energier og helbredende kræfter. Forholdet behandles også i religiøs kristen forstand under Helligåndens gerninger.
Kærlig hilsen HansKrist
og rigtig go søndag til jer alle og må Ekstatisk Fornuft eller Helligåndens gerninger bliver jer til del og stor glæde i dag. Så I alle oplever større sundhed og raskhed i jeres liv som kreativitet og begejstring, godt humør
PS:
For at forstå noget Arne gælder det om at få begyndt et sted, og at forstå bare lidt. Den større forståelse kræver ofte flere års indsats.
(1)*:
Berdyaev:
God's world only breaks through into this world, the light of it shines through only in that which really exists, in living beings and in their existence.
What is of God in life is revealed in creative acts, in the creative life of the spirit, which penetrates even the life of nature. Spirit can upset and change the 'natural' order.
There is nothing of God in the dull and prosaic normality of the objective world order. It is only in a disruptive act which breaks through that commonplace normality that he is to be found.
|
|
|
|