1
registreret Arne Thomsen
175
gæster og
154
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: TRO
|
Hej Arne
Du skriver:
Men jeg ved ikke, hvad "Ekstatisk Fornuft" er - kender det ikke.
Arne prøv det link her, hvor du skal skifte ekstatisk ud med at være i flow og i resonans med hjertet.
The science of the Heart
Ud over Paul Tillich så følger her referencer til hvem jeg bygger på når jeg taler om Fornuft contra Ekstatisk Fornuft:
Csikszentmihalyi, Mihaly. (1990) Flow: The Psychology of Optimal Experience. New York: Harper & Row.
Laski, M. (1961). Ecstasy in Secular and Religious Experiences. Los Angeles, CA, England: Jeremy P. Tarcher, Inc.
James, William (1902). The Varieties of Religious Experience: A Study in Human Nature : Being the Gifford Lectures on Natural Religion Delivered at Edinburgh in 1901-1902. New York; London :Longmans, Green.
Her er også et link til en af Christopher Bergland psychology today blog post:
Fra ordinær flow til magisk flow = superfluidity :
What Driving Force Helps Us Go from "Flow" to Superfluidity? Deconstructing what triggers ecstatic bursts within regular states of "flow."
Hvor også hvad jeg forbinder med Ekstatisk Fornuft behandles.
-0-0-0-0-
Jeg burde måske også nævne Abraham Maslow og hans undersøgelse af "peak experiences" højdepunktsoplevelser.
-0-0-0-0-0-
Noget andet du kunne gøre for at forstå "Ekstatisk Fornuft" er at gå ind i galleriet, finde billederne under emnet Paul Tillich og læse de to første billeder der.
-0-0-0-0-
Mvh HansKrist
der er lidt væk i tanker, forestillinger og drømme om det hus, sommerhus her:
Rødhus Klitvej 122
|
|
|
|