2
registrerede Arne Thomsen
,(1 usynlig),
268
gæster og
244
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Øjeblikket ...
|
Hej Tikka. Du skriver:
Da du vender tilbage til dit standpunkt fra før din erkendelsen af manglende tro, kan der vel ikke være tale om udvikling – men jeg har måske overset noget. Mit svar: Ja, mon ikke!  Jeg var blevet indoktrineret en kristen tro - og opdagede dens råddenskab. Jeg har siden været ikke-troende agnostiker. Og jeg indser nu, at jeg faktisk er svagt troende på noget absolut ukendt og måske kærligt bag "verdens væren". Du må da kunne se, at dét bestemt ikke er en tilbagevenden - tværtimod - det er en nyskabelse - en tro, jeg aldrig før har hørt tale om - eller har forestillet mig - men som jeg ser nu - en ny kvalitet i mit liv - en skøn oplevelse!
Du fortsætter:
Hvilken udvikling eller afklaring er der tale om, der vælter din helt klare erkendelse om manglende tro og ikke mindst. Hvorfra kom erkendelsen, som du nu har skrottet? Mit svar: Det har jeg jo egentlig allerede svaret på ovenfor, og jeg kan kun tilføje, at det var ved at skrive her på Trosfrihed.dk, at det skete, og at det netop er den slags, der gør det godt for mig at skrive her. At så nogle får ondt i den nederste del af ryggen - eller hvor det nu er - kan jeg ikke tage mig af. De kan jo bare undlade at læse, hvad jeg skriver, hvis det generer dem
Håber, du nu har forstået det - og tak for din lykønskning 
M.v. Arne
|
|
|
|