2
registrerede Arne Thomsen
,(1 usynlig),
268
gæster og
244
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: TRO
|
Arne: Du skrev:
Den kristne tro kommer udefra gennem Ordet og ånden og bliver levende i samspil med egen ånd og vokser derved. hvortil jeg svarede:
Men nøjagtig det samme kan da siges om al anden tro end den kristne! og hvortil du svarede: Skal det forstås sådan, at du benægter f.eks. dette:
Den muslimske tro kommer udefra gennem Ordet og ånden og bliver levende i samspil med egen ånd og vokser derved. og tilsvarende for andre religioner?
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Det skal forstås, som jeg skrev:
Al tro kommer udefra og kan vokse. Det er sandt, men Ordet og ånden i den kristne tro overføres jo ikke til en anden tro ... derfor er det ikke det samme -
I min kristen forståelse er der kun én sand gud hvis ånd ikke kan være i andre trosretninger.
Eller sagt anderledes. Man kan ikke være muslim og kristen på én gang.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Du skriver til sidst:
- der er vel ingen som er født med tro I øvrigt er tro ikke en idé for den som tror, men virkelighed Mit svar: Det er jeg jo ikke uenig med dig i, men det efterlader jo fortsat spørgsmålet: Hvordan får en ikke-troende tro - uanset hvilken religion det aktuelt drejer sig om?
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Et bud: Gennem opdragelsen og opvæksten og efterfølgende ved valg eller som søgende eller kaldelse -
Eller måske ved at fjerne evt. forsvarsværker
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Arne: Jeg mærker, at jeg kommer længere væk fra tro, end jeg nogensinde før har været, ved at deltage her på Trosfrihed.dk - uden dog dermed at afvise noget bag verdens væren.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Jamen, så må du jo også vide, hvordan du fik den tro, du nu fjerner dig fra.
Almindeligvis er det vel i opvæksten man stifter bekendtskab med troen.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
|
|
|
|