0
registrerede
176
gæster og
228
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: "Bibelen ikke troens mål"
|
Hej Hanskrist og Arne
Jeg er her stadig :-) Og jeg læser, hvad I skriver.
Mit problem med trosfrihed er, at vi er så få, og der er næsten ingen kristne at snakke med.
Jeg føler ikke, at jeg kan få diskuteret kristendommen med jer i dybden. For du, Hanskrist, er her så sporadisk, at når man er kommet godt i gang, så er du pludselig væk i månedsvis. Og du, Arne, vender hele tiden tilbage til dit udgangspunkt: "Vi kan jo intet vide, men min Kristus-ikon og mit Rumi-digt giver mig ..."
Således kommer vi aldrig ud af flækken. Det er min oplevelse. Jeg mener det ikke fordømmende. Arne har da ret til at være ikke-troende med sine egne overbevisninger om livet og om, hvad vi er i stand til og ikke i stand til at erkende og kunne tro. Og du, Hanskrist, er da i din gode ret til at have et liv ved siden af et debatforum.
Hvad har jeg så gjort i al den tid, jeg selv har været væk? Jeg har diskuteret på fb-grupper. Og jeg har gjort folk kendte med stedet her. For dette sted kan noget, som fb jo bestemt ikke kan. Hundrede og atter hundredevis må have fået info om stedet her. Men ingen ser ud til at ville komme herover.
Øv!
Hvad foreslår I?
Thomas
|
|
|
|