0
registrerede
240
gæster og
218
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: "Bibelen ikke troens mål"
|
Hej Hanskrist.
Angående at anskaffe sig en Kristus Ikon, så er de fleste, der er tilgængelige, efter min mening ikke ret gode. For mig er det især øjnene, der ikke lever op til dét, de skulle vise. Jeg gætter, at du vil have bedre chancer hos østarbejderne end på net-markedet - hvis du ellers er heldig.
Når du citerer Paulus 2 Kor 3 med ordene:
»Men hver gang én vender om til Herren, tages sløret bort« v17 – »Herren« er Ånden, og hvor Herrens ånd er, dér er der frihed. v18 Og alle vi, som med utilsløret ansigt i et spejl skuer Herrens herlighed, forvandles efter det billede, vi skuer, fra herlighed til herlighed, sådan som det sker ved den Herre, som Ånden er. så kan jeg godt blive misundelig, for jeg kender ikke til at "vende om" - og at "sløret tages bort", som Paulus - og du - så begejstret fortæller om. Og jeg ved ikke, hvordan jeg kan komme til at opleve det 
Den eneste inspiration kristendommen har givet mig er altomfattende kærlighed - herunder jo også næstekærlighed - som det gør godt i kroppen at følge.
Jeg gætter, at dét også findes i din paulinske kristendom, og jeg kan ikke lade være at tænke, at når du ser Tikka drukne i "bibelsk overtro", var det så ikke bedre at søge at hjælpe hende end at håne hende?
Det ville også være dejligt, hvis du kunne hjælpe mig til at "vende om til Herren".
M.v.h. Arne
|
|
|
|