0
registrerede
178
gæster og
197
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Er du troende eller dansker?
|
Religion.dk bringer i dag en artikel med denne overskrift (klik) skrevet af en mand, der hedder Lars Mollerup-Degn (klik).
Det er sjældent, jeg ser noget på Religion.dk, som jeg finder læseværdigt, men her er det anderledes.
Ord som:
I den forstand er tro noget andet end viden. Troen knytter sig til håbet, til visionerne og drømmene - alt det, vi sætter vores lid til en dag vil være virkelighed i en sådan grad, at alle ved om det og kan se det. Indtil da er det en tro og et håb viser for mig både kvaliteten og sårbarheden af det, vi kalder tro (selv om visioner for mig mere drejer sig om her og nu end en fjern fremtid).
Ligeså dette:
Også på det åndelige eller religiøse område står det svagt til med de store fortællinger, de livsforklarende og værdigivende livsanskuelser og i det hele taget troen på noget større og vigtigere end mig selv og mine nærmeste. Vi har mistet forståelsen for, at noget er helligt, at noget er ukrænkeligt og har uendelig værdi. Jeg opfatter ganske vist ikke mig selv som "troende", men ord som helligt, ukrænkeligt og uendelig værdi kan jeg ikke være kold overfor 
M.v.h. Arne
|
|
|
|