annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
ER DU GAL MAND
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, Hanskrist 15 gæster og 165 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Bibelen for Ateister

Du er virkelig bindegal og større idiot end dig Tikka, skal man lede længe efter,,,,

du har ikke forstået en tøddel, ikke overhovedet sat dig ind i hvordan TROEN i en Ny Testamentlig urkristen paulinsk sammenhæng skal forstås. Jeg bad dig ellers læse hvad de store Paulus eksperter Luther og Paul Tillich siger om TROEN og hvad R Otto og HansKrist ligeså, men har du givet dig selv tid til at undersøge dette spørgsmål? Nej overhovedet ikke, og du forsætter ud af landevejen med dine misforståelse TRO som værende noget vi mentalt forestiller os, altså som et bevidsthedsprodukt.

Du lytter eller læser overhovedet ikke til hvad jeg skriver, men du docerer bare din bibelfundamentalistiske opfattelse igen igen.

Nu har jeg besindet mig og læst dit indlæg igen, og det er den mest barnlige bibelfundamentalistiske opfattelse tingene jeg nogensinde har mødt.

Det er "Non Spiritualitet" af værste skuffe, du er blottet for SPIRITUALITET - den i Kristus Spiritualitet vi finder hos Paulus og i urkristendommen.

-0-0-0-

Citat:
Tikka:

Når jeg skriver tør, er det jo fordi man er sårbar når man er åben

Når man er åben, ha ha griiiiner,,,

du er sgu da ikke åben, du nægter for jeg ved ikke hvilken gang at læse og reagere på hvad jeg skriver.

Hvad pokker er du bange for?????

Engang bibelfundamentalist altid bibelfundamentalist, ja du tror virkelig at "verden" er som du forestiller dig verden ud fra at du mener Bibelen forklarer verden. Dit misforståede begreb om tro fører til eller med sig at verden er som vi trosforestiller os verden. Men nej, du kan tro så meget som du vil, blot ændrer det ikke den virkelighed du befinder dig i, blot fodrer det din bevidsthed med ligegyldigt bras og indhold, som da du var bibelfundamentalist.

-0-0-0-
-0-0-0-
-0-0-0-

Citat:
Tikka:

Paulus var missionær/apostel ifølge skrifterne - og derfor forkyndte han.

Han mente, hans evangelium var det sande, så han var også en kristen fundamentalist

lol - griner min røv i laser

hvilket årstal kommer du fra Tikka,,, i hvilket årstal var denne forståelse Paulus dominerende og hos hvilke kredse??

Moderne Paulus forskning siger sjovt nok det stik modsatte af hvad du påstår om Paulus i din karakteristik af ham

han bliver kaldt Frihedens Apostel og Tænkningens Skytshelgen og ja han kommer ofte med i udarbejdede demokrati "kanon"

Men meget sjovt hvordan dit Paulus syn er diamentralt modsat den moderne forståelse Paulus og ja som jeg læser ham.

I Danmark har der altid takket være religionshistorie på Københavns Universitet været et negativt syn på Paulus, navne kunne jeg godt nævne her.

Paulus skulle ifølge de fleste i Danmark i forrige århundrede første halvdel især være kvinde undertrykkende og fundamentalist, dogmatisk, som fx Tikka slå fast med syvtomme søm, men disse synspunkt har moderne Paulus forskning fuldstændig vendt sig imod og forladt, men ikke nok med det, han stod for det stik modsatte
Seneste indlæg
Den religiøse spirituelle dimension
af Hanskrist
12/04/2025 13:16
Misforståelsen
af somo
08/04/2025 09:34
Lys
af Hanskrist
04/04/2025 13:08
Eid-Al-Fitr
af somo
29/03/2025 07:50
Ramadan
af somo
23/03/2025 14:33
Nyheder fra DR
Jomfru Ane Gade vil have mere uniformere..
12/04/2025 13:12
Israels militær har omringet Rafah
12/04/2025 13:07
Rusland: Ukraine har angrebet energiinfr..
12/04/2025 12:35
Tysklands nye regering vil gøre det lov..
12/04/2025 12:21
Tidligere grønlandsk minister bliver di..
12/04/2025 12:02
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Østersøen kan vise sig at være mindre..
12/04/2025 10:37
Basechef lagde vægt på godt samarbejde..
12/04/2025 10:33
Tidligere grønlandsk minister bliver di..
12/04/2025 09:44
Ny tysk regering vil gøre det lovligt a..
12/04/2025 09:14
I skyggen af bombetrusler starter Iran o..
12/04/2025 09:11