|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Bibelen for Ateister
|
Du er virkelig bindegal og større idiot end dig Tikka, skal man lede længe efter,,,,
du har ikke forstået en tøddel, ikke overhovedet sat dig ind i hvordan TROEN i en Ny Testamentlig urkristen paulinsk sammenhæng skal forstås. Jeg bad dig ellers læse hvad de store Paulus eksperter Luther og Paul Tillich siger om TROEN og hvad R Otto og HansKrist ligeså, men har du givet dig selv tid til at undersøge dette spørgsmål? Nej overhovedet ikke, og du forsætter ud af landevejen med dine misforståelse TRO som værende noget vi mentalt forestiller os, altså som et bevidsthedsprodukt.
Du lytter eller læser overhovedet ikke til hvad jeg skriver, men du docerer bare din bibelfundamentalistiske opfattelse igen igen.
Nu har jeg besindet mig og læst dit indlæg igen, og det er den mest barnlige bibelfundamentalistiske opfattelse tingene jeg nogensinde har mødt.
Det er "Non Spiritualitet" af værste skuffe, du er blottet for SPIRITUALITET - den i Kristus Spiritualitet vi finder hos Paulus og i urkristendommen.
-0-0-0-
Tikka:
Når jeg skriver tør, er det jo fordi man er sårbar når man er åben
Når man er åben, ha ha griiiiner,,,
du er sgu da ikke åben, du nægter for jeg ved ikke hvilken gang at læse og reagere på hvad jeg skriver.
Hvad pokker er du bange for?????
Engang bibelfundamentalist altid bibelfundamentalist, ja du tror virkelig at "verden" er som du forestiller dig verden ud fra at du mener Bibelen forklarer verden. Dit misforståede begreb om tro fører til eller med sig at verden er som vi trosforestiller os verden. Men nej, du kan tro så meget som du vil, blot ændrer det ikke den virkelighed du befinder dig i, blot fodrer det din bevidsthed med ligegyldigt bras og indhold, som da du var bibelfundamentalist.
-0-0-0- -0-0-0- -0-0-0-
Tikka:
Paulus var missionær/apostel ifølge skrifterne - og derfor forkyndte han.
Han mente, hans evangelium var det sande, så han var også en kristen fundamentalist
lol - griner min røv i laser
hvilket årstal kommer du fra Tikka,,, i hvilket årstal var denne forståelse Paulus dominerende og hos hvilke kredse??
Moderne Paulus forskning siger sjovt nok det stik modsatte af hvad du påstår om Paulus i din karakteristik af ham
han bliver kaldt Frihedens Apostel og Tænkningens Skytshelgen og ja han kommer ofte med i udarbejdede demokrati "kanon"
Men meget sjovt hvordan dit Paulus syn er diamentralt modsat den moderne forståelse Paulus og ja som jeg læser ham.
I Danmark har der altid takket være religionshistorie på Københavns Universitet været et negativt syn på Paulus, navne kunne jeg godt nævne her.
Paulus skulle ifølge de fleste i Danmark i forrige århundrede første halvdel især være kvinde undertrykkende og fundamentalist, dogmatisk, som fx Tikka slå fast med syvtomme søm, men disse synspunkt har moderne Paulus forskning fuldstændig vendt sig imod og forladt, men ikke nok med det, han stod for det stik modsatte
|
|
|
|