1
registreret Arne Thomsen
28
gæster og
167
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Paradis ...
|
Hej Tikka.
"2 minutter i midnat" - jo - men det eneste, der hindrer os i redning - her og nu - er jo vores overdrevne frygt for atomkraft.
Og ja, man kan, som du skriver, godt undre sig over, at religiøse mennesker ofte bliver fanatiske. Her tror jeg, at det især er magtsyge præsteskaber - og ikke så meget "menighederne" - der nok ofte "giver efter" for at fastholde deres tros tryghed - der bærer skylden.
Kunne vi få en fornuftsbaseret holdning til "atomerne" - og kunne vi fremme tolerancen primært hos os her i den vestlige verden - hvor den materielle overflod åbenbart overdøver vores medfødte evner for samvittighed - så er der jo en anden vej end den nuværende mod elendighed og katastrofe! Jeg kunne godt forestille mig, at en ny "Martin Luther King" kunne få et sådant budskab til at fænge
En mand som Emmanuel Macron synes jeg giver et vist håb (og Frankrig har jo allerede en masse atomkraft), og måske også den nye stormagt Kina (Kina er, så vidt jeg ved, førende i den grønne omstilling).
Det, jeg ser som den største hindring, er, at materialismen øjensynligt døver vores samvittighed
Så nævner du biodynamisk jordbrug, som jo går et skridt videre end det økologiske baseret på antroposofiske ideer fra Rudolf Steiner. Det ved jeg kun meget lidt om - selv om der er to Rudolf Steiner skoler for børn ikke langt fra, hvor jeg bor. Er det noget, du vil uddybe?
M.v.h. Arne
|
|
|
|