0
registrerede
46
gæster og
158
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Ateisme
|
Hej Hanskrist.
Du skrev i går #24878 - 11/03/2018 12:31, som svar på mit spørgsmål om ”i Kristus væren” bl.a. at denne tilstand er kendetegnet ved:
1: at være grebet af Ånden. 2: at det overgår vores forstand. 3: at Kristus er Guds kærlighed ind i verden, og "i Kristus væren", er så direkte at erfare dette forhold.
Du skrev meget mere, men min fornemmelse er, at det her nævnte er det mest væsentlige, og dét kan vel igen udkrystalliseres til det allermest væsentlige: Kristus er Guds kærlighed ind i verden. Det er jo klart, at en sådan idé - hvis jeg kan bruge det udtryk - er både gribende og ufattelig, men godt kan opleves som sand.
Nu ved jeg jo ikke, om jeg har misforstået dig, men jeg mindes egne lykkelige og helt dogmefri ikon-oplevelser - og ligeså engang, hvor jeg af nysgerrighed var til en gospel-koncert, hvor ikke blot sangerne, men også alle vi andre lidt efter lidt sang, dansede og jublede om/til Jesus Christ  Jeg husker, at jeg i starten tænkte: Dén "går jeg ikke med på" - men det var helt umuligt at modstå den kæmpestore glade og fælles begejstring
Har jeg nu totalt misforstået dig? 
M.v.h. Arne
|
|
|
|