1
registreret Arne Thomsen
28
gæster og
167
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Ateisme
|
Arne: Så egentlig er jeg ikke teist - men "flad" ateisme, der ignorerer det ufattelige, at vi lever i det absolutte intet's alternativ: verdens væren, køber jeg heller ikke. "Flad" ateisme? ... hmmm ... altså flere slags ateisme?
Hvorfor og hvordan mener du, "flad" ateisme ignorerer det ufattelige - livet er vel en kendsgerning.
Er det noget du kan begrunde og uddybe?
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
CITAT fra denne tråd: #24828 - 07/03/2018 15:21
Aktuelt er situationen den - for mig - at jeg ser mig nødsaget til at kassere alle de religioner, jeg kender til - ikke som ren løgn, men bestemt heller ikke som sandhed. Det er jo så dér, ateismen - for mig - får fornyet aktualitet.
Og så lander jeg igen ved, hvad jeg ikke kan udtrykke bedre end med udtrykket: Verdens væren.
Det er jo her, jeg mener, at selv om vi mennesker bruger alle de evner vi har, så evner vi ikke hverken at rumme endsige at forstå, hvad jeg kalder "verden". Jamen, hvorfor har ateismen så fået en ny aktualitet for dig, når du mener, mennesket ikke forstår - kan vi kalde det livets gåde?
Hvorfor bryde hjernen med spørgsmål du mener, der ikke findes svar på ... spørgsmålet om førsteårsagen til liv
Forestiller du dig ateismen – den som ikke er "flad" formoder jeg - alligevel - måske - kan give dig svar på dette - førsteårsagen til liv?
¨¨¨¨
|
|
|
|