0
registrerede
185
gæster og
1526
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Ateisme
|
Som agnostiker er det jo nemt at se med sympati og imødekommenhed på de forskellige trosretninger samt ateisme, men det undrer mig alligevel, at mange troende samt ateister bruger så megen energi på at være aggressive overfor alt andet end deres egen overbevisning.
Egen overbevisning bliver da ikke bedre af at bekæmpe andres!
Men det kunne den måske blive ved at fokusere på dét, man selv er overbevist om.
Jeg kan da beundre ateisterne for at de ønsker et sekulært og et humanistisk samfund, men det kan undre mig, at ateister tilsyneladende er så lidt fokuserede på deres naturalismes foruroligende spinkle grundlag, såsom det ubesvarede spørgsmål om "den første årsag", astrofysikens opdagelse af mørk energi og mørkt stof, som vi stadig intet ved om, kvantefysikens "besynderligheder" o.m.a. Det er da, synes jeg, ikke just et solidt grundlag at stå på.
Her er det da en ringe trøst, synes jeg, at religioner alene er baseret på ikke logisk begrundede påstande (åbenbaringer), som hævdes at komme fra/være oplevet af mennesker som Moses, Jesus, Muhammed, Siddhartha Gautama (Buddha) o.m.a.
Det, vi vel alle er fælles om, er vel en længsel efter at forstå. Det hævder vel både ateisterne og de religiøse, at de gør. Men gør de?
M.v.h. Arne
|
|
|
|