1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: At være ateist
|
Ole Bjørn: "Sagkyndige i hvad? I kristen teologi?"
Det er banal historisk viden, at den moderne naturvidenskab fik sit gennembrud i en kristen kultur. Naturvidenskabens pionerer var kristne.
"Store dele af vor naturforståelse har vi fra grækerne, som ikke var kristne..,"
Ja, grækerne opfandt for eksempel dampmaskinen, men det kom ikke til at ændre noget i samfundet, der var baseret på slaveri og ufrihed.
”..Kristendommen har været den største hæmsko for videnskabens udvikling og er det fortsat...”
Har du nogen eksempler..? Jeg har aldrig hørt om agiterende (såkaldte militante) ateister, der er blevet kendte for naturvidenskabelige opdagelser. Det ser ikke ud til, at den ateistiske livsanskuelse fremmer den videnskabelige kreativitet. Tværtimod er ledende forskere typisk teister, for eksempel Einstein. Sir Gillian Prance skriver: ”Alle mine studier inden for naturvidenskaben (…) har bekræftet min tro..”
”Uden kristendommens underkuelse af den frie tanke kunne videnskaben være kommet langt videre, end den er i dag…”
Har du nogen eksempler på, at den kristne tro har ”underkuet den frie tanke” og været en forhindring for moderne naturvidenskab..?
Med venlig hilsen Anonym
"information requires a physical medium but it transcends the physical medium." Stephen Meyer
|
|
|
|