1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Livskvalitet
|
Hej Jan. Svaret, du har fået fra sufierne i Danmark, rimer da meget godt, synes jeg, med den måde jeg opfatter digtet på.
Svareren, Nini, kalder også den værende verden for et mirakel - "et udtryk for den guddommelige kreativitet" - og jeg ved jo godt, at sufierne tror på, at de kan nå Gud i "den transcendentale sandhed", som de mener er at finde i deres zikr Hvisjeg har forstået dem ret.
Dette sidste kan jeg ikke følge dem i (det er alt rigeligt for mig at fornemme det guddommeliges væren). Ja, jeg opfatter det egentligt som utilbørligt nærgående. Men jeg er jo "på dybt vand" her og kan bestemt ikke bebrejde dem deres længsel - eller dens aktiviteter 
Indenfor den danske folkekirke er der nogle, der har forsøgt sig med "Big Bang" som den astrofysiske bekræftelse af, at Gud skabte verden. Men når man spørger dem, hvad det var, der "bangede", har de ikke noget svar. I det hele taget er astrofysikkens perspektiver totalt svimlende - synes jeg. Vort univers udvider sig med tiltagende hastighed grundet "mørk energi", som man ikke ved, hvad er. Desuden er der meget muligt parallelle universer. Jo - allerede her er der sandelig mange "slør" foran "de evige sandheder" M.v.h. Arne Sandhedens mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
|
|
|
|