1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Livskvalitet
|
Arne du skrev:
i mine oplevelser af det guddommelige mirakel: Verdens Væren.
Jeg fornemmer det guddommelige - og at det ikke er noget, jeg - blot et menneske - skal forsøge at fatte.
Men det motiverer mig til, hvordan jeg skal leve
Jeg svarede dig pænt og seriøst hvad jeg mener vi alle burde gøre - ihvertfald kunne gøre og hvad den økonomisk velstillede del af den vestlige befolkning har de nødvendige økonomiske muskler til at gøre - for at afbøde:
Miljø katastrofen - forureningen og biodiversitets katastrofen
Klima krisen.
Mit indlæg var seriøst ment - du kan selv gå tilbage og læse det
Men hvad sker så - du giver mig et meget spøjst svar tilbage:
Det er det guddommelige, der motiverer mig - ikke dig
Jamen jeg gav dig blot svar på dit spørgsmål om hvordan skal vi leve
Var mine tanker derom ikke interessante?
Undrer mig over at du ikke kommenterede mine tanker om hvad jeg mener vi burde gøre.
Så havde vi haft en ganske interessant debat.
Men du svarede bare flabet tilbage:
Det er det guddommelige, der motiverer mig - ikke dig
Senere skriver du:
hvad jeg foretager mig er ikke dit anliggende - ligesom det heller ikke er mit anliggende, hvad du foretager dig.
Nej men det var dig selv der havde spørgsmålet "hvordan skal vi leve"
Jeg svarede dig om mit syn på hvordan vi burde leve
Du svarer at det ikke har din interesse hvad jeg svarede dig - kun det guddommelige motiverer dig.
Men dit sidste svar viser da at konkrete tiltag også interessere dig
Synes du reagerer lidt ulogisk og lunefuld her
Det ulogiske er at du pludselig siger at det er det guddommelige der interesserer dig og ikke hvordan vi skal leve set i forhold til verdens væren og naturen
Det jeg reagerede på var; at hvad jeg skrev som svar på dit spørgsmål: hvordan skal vi leve det interesserede dig ikke - kun det guddommelige som vi ifølge dig ingenting kan vide om havde din interesse
Det var lidt overraskende og ulogisk reaktion fra dig at verdens væren og naturen som du ellers har talt og skrevet så meget om pludselig ikke havde din interesse
Derfor min reaktion - som var en forargelse over at du kunne være ligeglad med verdens væren og naturen
|
|
|
|