1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Livskvalitet
|
Du skal selvfølgelig leve af din have og alle de grøntsager og bær den vil kunne give dig
Her kunne også være høns der giver dig æg - du kunne også have et par små grise du slagter på et tidspunkt
Hvis du så ikke overkommer det fysiske arbejde - kan du uden tvivl betale for arbejdskraft der kom og fik din permakultur jordbrug gartneri køkkenhave op at stå
Derved gjorde du noget for naturen og dig selv
Og de penge du må betale for at få nogen til at hjælpe dig dem sparer du på penge værdien af egen avl (sparer du på købmands regningen)
Tikka og ja os alle skulle gøre som jeg opfordrer til
Fordi vi dermed gjorde noget både for miljøet og for klimaet og for vores egen sundhed
Og vi ville begynde at forstå vores egen fysiske kropslige biologiske sanselige kosmiske i verdens værens tilstedeværelse DASEIN eksistens
Pludselig ville NATUREN ikke være et abstrakt begreb
Hvis nu de helt ufatteligt uhørte mange mange tusinde milliarder kroner den nu ældre del af den vestlige befolkning har ravet til sig uretmæssigt - blev brugt som jeg opfordrer til kunne vi løse to tre af vor tids største problemer
Miljø krisen (forurening og biodiversitet)
Klima krisen
Og vakuum og meningsløshed - den eksistentielle tomhed folk føler der ikke er forbundet til NATUREN
Det er jo netop os i den vestlige verden der er klart hovedansvarlige for miljø og klima krisen
Og uretmæssigt råder den ældre del af befolkningen i vesten over så ufatteligt mange mange tusinde milliarder de har ravet til sig at de kunne råde bod på deres ødelæggelse kloden - biodiversitets katastrofen og miljø forureningen og klima krisen
Så mener du noget med hvad du skriver - så tar du med kyshånd imod hvad jeg her har opfordret dig til - nu du selv siger det er hvad du hele tiden tænker på - hvad du dog kan gøre
Du ville blive berømt og nyde stor respekt fra Thomas og vi andre - også mig - hvis du handlede og ikke bare snakker
-0-0-0-0-
noget andet vi skulle gøre - nu du efterlyser hvad det rigtige er at gøre
er at vi faste debattører tog os en alvorlig snak med Gerth
han er fuldstændig på vildspor her i livet og kan slet ikke finde ud af at omgås andre mennesker
det er så forfærdeligt med ham
|
|
|
|