1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Livskvalitet
|
Hanskrist. Du skrev til mig:
Mit problem er min utålmodighed. Og du sætter min tålmodighed på prøve - en prøve jeg ikke består. Og jeg svarede:
Jeg har ikke til hensigt at plage din tålmodighed, og jeg læser da, hvad du skriver - i hvert fald når vi er i dialog. Så hvad det er, jeg plager dig med, det er uklart for mig. Hvorefter du skriver til mig:
du er et fjols og fyldt med snik snak efterfulgt af en række anklager om, at jeg ikke læser dine ord godt nok, og du afslutter med:
og jeg har det fint - så du behøver ikke være bekymret Så hvad bliver konklusionen?
Er det mon: Hanskrist har et problem med sin utålmodighed, men Hanskrist har det fint, og Arne er "et fjols fyldt med snik snak"?
Eller er det mon: Hanskrist har et dybere liggende problem, som han ikke kan eller vil erkende og derfor ikke kan frigøre sig fra?
Eller er dét også "snik snak"?
Jeg kender ikke svaret, men jeg har svært ved at tro, det kan være sundt og godt at kommunikere med et menneske, som i dén grad bliver aggressivt personligt anklagende i en dialog, og som ikke synes interesseret i at undgå det.
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
|
|
|
|